دستاوردهای جهاددانشگاهی می‌تواند الگویی برای دستگاه های اجرایی باشد
1392/7/11 | دسته بندی : -

 

محمد آقاسی؛ سرپرست مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در گفتگویی با روابط عمومی جهاددانشگاهی به تشریح دیدگاه‌های خود درباره نمایشگاه دستاوردهای جهاددانشگاهی پرداخته است که ماحصل این مصاحبه را در ذیل می‌خوانیم:
روابط عمومی: به عنوان اولین سئوال، لطفاً در خصوص فعالیت‌‌های عمده مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) توضیح دهید؟
یکی از ضرورتهای مهم دنیای امروز توجه به افکار عمومی برای تعمیق سیاستگذاریها و برنامه ریزي های کلان و کلی کشور است. مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) به عنوان یکی از مراکز فرهنگی وابسته جهاد دانشگاهی، در راستای اهداف پیش گفته، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده و تلاش دارد به عنوان مجموعه ای امین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به وظایف محوله خویش بپردازد. این مرکز تلاش دارد تا ضمن توجه به ریشه های فرهنگی، با به کارگیری معیارهای دقیق علمی و فنی، نسبت به موضوعات مختلف مطروحه به صورت کارفرمایی و خویش فرمایی خدمات خود را ارائه دهد. در حال حاضر مزیتهای مرکز را می توان در شعب فعال در سراسر کشور، استفاده از پژوهشگران زبده و برگزیده، کادر مجرب و چابک سازمانی، پرسشگران با تجربه و دانش‌آموخته، استفاده از استانداردهای جهانی ، اجرای بیش از 2000 طرح تحقیقاتی و پیمایشی و در نظر داشتن سرعت، دقت و کیفیت در اجرای پروژه‌ها در نظر داشت.
روابط عمومی: نظر شما در خصوص نمایشگاه دستاوردهای جهاددانشگاهی چیست؟
به نظر می‌رسد با توجه به تجربیات نمایشگاهی می‌توان سه پیامد درونی و سه پیامد بیرونی را پس از این نمایشگاه انتظار داشت. در لایه‌های درونی احصاء مهمترین و بهترین دستاوردهای جهاددانشگاهی یکی از نتایج مهم برای همه جهادگران خواهد بود. همچنین با مرور و در معرض دید قرار گرفتن این دستاوردها ان شاالله شاهد نشاط بیشتر و ارتقای روحیه سازمانی این نهاد انقلابی خواهیم بود. همچنین به عنوان سومین پیامد می‌توان انتظار داشت که هم بستگی و هماهنگی میان جهادگران بیش از پیش تقویت گردد. در لایه بیرونی نیز ارتقای آگاهی مسوولین، جامعه دانشگاهی و مردم از دستاوردهای جهاددانشگاهی، گشایش محورهای جدید پیش روی جهاددانشگاهی و ارتباطهای جدید و موثر با مراکز، سازمان ها و نهادها را می توان انتظار داشت.

روابط عمومی: نقش نمایشگاه را در تحقق شعار تولید ملی چگونه می‌دانید؟
برآیند نام گذاریهای چند سال گذشته توسط رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، تاکید بر رونق اقتصاد داخلی بوده و امسال نیز این مطلب در شعار سال نهفته است. یک علت این اقدام حکیمانه تقویت بنیان های اقتصادی داخلی برای مقابه با نظام سلطه جهانی است. پس نقطه مشترک تاکیدهای ایشان اقتصاد، به جهت مقابله با تحریم هاست. دستاوردهای جهاددانشگاهی از سویی می تواند الگویی برای دستگاه های اجرایی باشد که در شرایط مقاومتی به صورت راهبردی و کاربردی ایده های نوینی را از خود بروز داده است. همچنین می‌تواند باعث تقویت نشاط ملی و بالارفتن روحیه عمومی مردم و دانشگاهیان باشد. شایان ذکر است که این مرکز طرح مهمی را در این زمینه به سرانجام رسانده و در این نمایشگاه برخی از نتایج آن را اعلام نموده که در جای خود قابل طرح خواهد بود.
روابط عمومی: در پایان اگر نکته‌ای باقی مانده بفرمایید.
به نظر می‌رسد در هر قسمتی که افق دید مسوولین در رابطه با این نهاد انقلابی با نگاه منیع و رفیع رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به جهاددانشگاهی نزدیک‌تر است، منشا خدمات بیشتری و شایسته‌تری را برای نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم، در راستای گفتمان انقلاب اسلامی شاهد هستیم. پس همه باید تلاش کنیم تا به آن افق دید نزدیک تر شویم. به ویژه نقش جهاددانشگاهی در تحقق شعار دهه چهارم انقلاب اسلامی، یعنی پیشرفت و عدالت،
می‌تواند تعیین کننده باشد.

 

...................................................................
ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما:
آخرین مطالب
موضوع: طرح درس
1402/12/13 | دسته بندی : جامعه شناسی
.......................................
موضوع: طرح درس
1402/12/13 | دسته بندی : جامعه شناسی
.......................................
موضوع: عکس
1402/12/5 | دسته بندی : جامعه شناسی
.......................................
.......................................
موضوع: عکس
1402/9/29 | دسته بندی : جامعه شناسی رسانه
.......................................
موضوع: عکس
1402/9/29 | دسته بندی : جامعه شناسی رسانه
.......................................
موضوع: نوشته
1402/9/25 | دسته بندی : جامعه شناسی رسانه
.......................................
موضوع: درآیینه رسانه
1402/9/25 | دسته بندی : جامعه شناسی رسانه
.......................................
.......................................
موضوع: درآیینه رسانه
1402/9/5 | دسته بندی : جامعه شناسی
.......................................
موضوع: درآیینه رسانه
1402/8/26 | دسته بندی : -
.......................................
موضوع: درآیینه رسانه
1402/8/26 | دسته بندی : -
.......................................
موضوع: درآیینه رسانه
1402/8/26 | دسته بندی : -
.......................................
موضوع: درآیینه رسانه
1402/8/26 | دسته بندی : مطالعات شیعی
.......................................
موضوع: درآیینه رسانه
1402/8/24 | دسته بندی : جامعه شناسی
.......................................
موضوع: درآیینه رسانه
1402/8/24 | دسته بندی : جامعه شناسی
.......................................
موضوع: کتاب
1402/8/24 | دسته بندی : -
.......................................
موضوع: عکس
1402/8/24 | دسته بندی : جامعه شناسی
.......................................
موضوع: درآیینه رسانه
1402/8/24 | دسته بندی : جامعه شناسی
.......................................
موضوع: نوشته
1402/8/24 | دسته بندی : جامعه شناسی
.......................................